САМОЗВІТ
директора Давидівської ЗОШ І – ІІІ ст.
за 2016/2017 навчальний рік
директор
Давидівської ЗОШ І – ІІІ ст.
Горецька О.Т.
13.05.2017 р
1. Загальна інформація про школу.
На підставі рішення Сторожинецької міської ради № 94 – 3/2017 від 14 лютого 2017 року «Про зміну назви засновників комунальних закладів та сільських територіальних виборчих комісій, засновниками яких є сільські ради, діяльність яких припиняється в результаті реорганізації шляхом приєднання до Сторожинецької міської ради» Давидівська ЗОШ І – ІІІ ст. є комунальною власністю Сторожинецької міської ради. Управління та фінансування здійснюється Сторожинецькою міською радою, якій делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1984 році, земельна ділянка, яка належить закладу, має площу 4,7501 га. У 2016/2017 навчальному році у Давидівській ЗОШ І – ІІІ ст. працює 46 педагогічних працівників та 21 працівник з числа обслуговуючого персоналу. На початок 2016/2017 навчального року в Давидівській ЗОШ І – ІІІ ст. навчається 442 учнів, 22 класи, середня наповненість – 20 учнів. Одна група продовженого дня. В мікрорайоні школи на обліку 340 підлітків, що на 9 підлітків менше, ніж у 2015/2016 навчальному році (349). Охоплено навчанням 100%. 158 учнів навчається з іншого мікрорайону: Старий, Новий Зруб – 105 учнів, с. Череш – 53 учнів.
В Давидівській ЗОШ І – ІІІ ступенів організовано індивідуальне навчання для п’яти учнів та інклюзивне навчання для двох учнів.
З метою формування індивідуальної освітньої траєкторії школярів, орієнтації на усвідомлений та відповідальний вибір майбутньої професії згідно ліцензії серія АД за № 072865 виданої МОН МС України у складову робочого навчального плану входить і професійно - технічне навчання «Тракторна справа», на підставі чого 38 учнів отримують освітньої послуги (назва професії «Тракторист – машиніст сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва (категорії «А»).
2. Кадрове забезпечення.
Протягом 2016/2017 навчального роцу Давидівська ЗОШ І – ІІІ ст. Сторожинецької міської ради забезпечена на 100% штатними працівниками (вакантних посад немає). Згідно з якісним складом педагогічних працівників школа має такі показники:
-«спеціаліст вищої категорії» - 19 чол.
-«спеціаліст І категорії» - 6чол.
-«спеціаліст ІІ категорії» - 10 чол.
-«спеціаліст» -10 чол.
- середня освіта – 1 чол.
- звання «старший учитель» -11 чол.
- звання «учитель-методист» - 1
Середнє тижневе навантаження по школі вчителів становить 21 година, вихователів ГПД - 2, інклюзивного навчання - 1.
3. Методична робота та навчальна діяльність учнів.
Протягом 2016/2017 навчального року роботу педколективу школи спрямовано на виконання законів України, які регламентують обов’язкове забезпечення отримання учнями загальної базової та загальної середньої освіти, а саме:
- Конституція України;
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про загальну середню освіту»;
- Державний стандарт базової повної середньої освіти;
- Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 №848
- Держстандарт початкової освіти.
У закладі діє певна система методичної роботи. Уже третій рік колектив школи працює над методичною проблемою «Формування особистості випускника, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню і вихованню». Керівництво методичною роботою здійснює методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучались вчителі та вихователі закладу. Педагоги, які мають вищу кваліфікаційну категорію, є керівниками шкільних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих вчителів. За активної участі проведено предметні тижні, засідання методичних об’єднань, наради, районне методичне об’єднання вчителів інформатики (вчитель Москалюк П.В.) та вчителів початкових класів (вчитель Москалюк М.М. та Мельничук С.Г.). На базі центру методичної допомоги Сторожинецької міської ради проведене м.о. вчителів математики,в якому взяли участь наші вчителі математики Стоколос В.В., Горшовська В.М. та Бружа О.К.
Результативною є робота методичних об’єднань вчителів-предметників. Вчителями проведено заплановані відкриті уроки та виховні заходи під час яких ділились досвідом роботи по проблемах, підвищували рівень педагогічної майстерності. Вчителі школи йдуть в ногу з життям. Впроваджуються в практику роботи інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом партнерської взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу.
Результатом роботи педагогічних працівників є атестація. У 2016/2017 навчальному році атестувалося 10 педагогів, з них: 5 чоловік на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії (Гринчук В. Д., Гресько Л. Т., Бружа О. К., Стоколос В. В., Горшовська В. М.), 3 педагогам встановлено «спеціаліст ІІ категорії» (Ільченко І. С., Москалюк П. В., Паскарюк Т. В.) та 2 педагогам встановлено «спеціаліст вищої категорії» (Москалюк М. М., Мельничук С. Г.).
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи підтверджує можливість проведення навчально-виховного процесу на високому рівні.
Для адміністративної роботи в школі задіяно 2 комп’ютери. Сучасний вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері і не використовує його у своїй діяльності - не відповідає сучасним освітнім вимогам.
З метою модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу та метою більш глибокого використання комп’ютерної техніки в навчально-виховному процесі у закладі є 7 проекторів ( 1 – профспілковий, 3- придбані за власні кошти вчителів та батьків, 2 – нагорода за участь у конкурсі «Вчитель року», 1 – за кошти УОСМС Сторожинецької РДА ), 1 інтерактивна дошка та діє один комп’ютерний клас (10 компютерів). Кабінет хімії (зав. каб. хімії Гресько Л.Т.) – частково використовується вчителями інформатики для здійснення занять з використанням 5 комп’ютерів.
Для забезпечення якісного навчального процесу десять кабінетів школи оснащені ПЛАЗМАМИ – (телевізорами), майстерня виробничого навчання – 1 стаціонарним комп’ютером, кабінет української мови та літератури, кабінет образотворчого мистецтва і біології – ноутбуками для вчителя. Інші педагогічні працівники користуються власними комп’ютерами. Далеко не кожна загальноосвітня школа може похвалитися таким оснащенням, завдячуючи спільній співпраці батьків, вчителів та держави. Та це ще не все
Адміністрація закладу на перший план виносить питання оснащення навчальних кабінетів наочністю та засобами навчання. Так, у першому півріччі за кошти управління освіти сім’ї, молоді та спорту Сторожинецької РДА (начальник управління А.І.Гакман) у цьому навчальному році придбано обладнання на загальну суму 87 811 грн.:
- Проектор – 2 шт. (23 333 грн.)
- Ноутбук – 1 шт (5 905 грн.)
- Багатофункціональний принтер – 1 шт. (3499 грн.)
- Плазма – 1 шт. (5859 грн.)
- Наочність в кабінети на суму 27 223 грн.
Поповнено кабінет трудового навчання (обслуговуюча праця, технічна праця), на суму – 9710 грн., в тому числі придбано дві нові електричні швейні машинки.
Більшість класних приміщень та ігрових куточків забезпечені сучасними стендами, поновлено 4 сучасними читальними столами бібліотеку школи на суму – 3 260 грн.
Виховання учня у школі – щоденний нерозривний процес, який потребує співпраці з різними установами та організаціями.
З метою створення сприятливих умов для всебічно розвиненої особистості школяра, колектив закладу тісно співпрацює з районними організаціями та громадськістю: з районним центром зайнятості, районною службою у справах дітей, Давидівською амбулаторією загальної практики сімейної медицини, Сторожинецьким районним відділом лабораторних досліджень ( зав. В.В.Шевченко), управлінням Держпродспоживслужби в Сторожинецькому районі (зав. М. М. Мишковський), ювенальною превенцією Сторожинецького відділу поліції головного управління національної поліції України в Чернівецькій області, кримінально-виконавчою інспекцією, Череським психоневрологічним будинком-інтернатом.
Результати участі школярів в олімпіадах, конкурсах, змаганнях.
4.Організація та результативність виховної роботи
В основу виховної роботи в школі у 2016-2017 н.p. покладено Закони «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцію виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Програму пошуку навчання і виховання обдарованих дітей «Творча обдарованість», Програму «Основні орієнтири виховання», Програму пошуку навчання і виховання молоді в умовах відродження української національної культури, Національну програму «Модернізація змісту виховної роботи, орієнтацій та системний розвиток рівного доступу до якісної освіти», Регіональну концепцію виховної діяльності навчальних закладів Чернівецької області на 2015 – 2020 роки, Закони України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про охорону здоров'я», Закону України «Про охорону дитинства», Комплексну програму профілактики злочинності, Концепцію виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепцію громадянської освіти в Україні, Концепцію превентивного виховання дітей та молоді, Закон України «Про запобігання захворюванню на синдром набутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення».
Виховна робота у Давидівській ЗОШ І – ІІІ ст. планувалася і проводилася згідно з річним планом роботи школи, планом проведення обласних та районних масових заходів.
З метою створення сприятливих умов для творчого самовдосконалення учнів, відкриття перед ними перспектив, можливостей, підготовки до подальшого життя, вироблення вміння практичного і творчого застосування здобутих знань в школі проводилась педагогічна рада на тему : «Робота з батьками як чинник впливу на якість знань і рівень вихованості учнів» (червень 2017р.)
Робота у закладі здійснюється за рядом напрямків, що в сукупності формують єдину систему цілеспрямованого формування позитивно спрямованої особистості учня, такими як:
- громадянське та військово-патріотичне виховання;
- морально-правове виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- екологічне виховання;
- трудове виховання та формування здорового способу життя;
- родинно-сімейне виховання;
- сприяння творчому розвитку особистості.
Здійснюючи виховну роботу, педагогічний колектив школи має на меті:
- орієнтацію на загальнолюдські цінності як основу виховного процесу;
- задоволення і розвиток моральних, інтелектуальних, мовних естетичних запитів та інтересів учнів у процесі активної творчої діяльності;
- забезпечення умов для самореалізації особистості, розвиток творчих здібностей школярів;
- виховання національної свідомості та патріотизму;
- формування засад здорового способу життя.
Система виховної роботи школи забезпечує:
- активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
- організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
- розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
- згуртування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участі у проектах;
- соціальну підтримку учнів;
- співпрацю з дитячими, молодіжними та громадськими організаціями, об' єднаннями, колекливами;
- співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;
- концепцію сил педагогічного колективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.
Громадянське виховання
Реалізація основних завдань і принципів громадянського виховання здійснювалася в ряді пріоритетних напрямків.
Ціннісне ставлення до себе
Виховними досягненнями цього напрямку є вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я, прагнення бути фізично здоровою людиною. У зв'зку з цим було проведено бесіди: «Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся!» (1-4 кл.), «Безпечна поведінка під час канікул — запорука здорового відпочинку», «Чистота рук — запорука здоров'я» (5-8 кл.); профілактичні бесіди в початковій школі «Профілактика інфекційних захворювань», спортивні змагання «Старти надій» (5-8 кл.), написання профілактичного диктанту «Кишкові інфекції» і т. д.
Ціннісне ставлення до людей, сім'ї, родини
Виховними досягненнями цього напрямку є знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. У зв'язку з цим найцікавіше проведено свято «Родинне коло — різдвяний спогад дитинства»; конкурс малюнків «Ми даруємо вам світ», морально-етичні бесіди «Старші та молодші в сім'ї», години спілкування «Я та мої батьки: конфлікт поколінь», «Моральні ідеали, їх місце в нашому житті», свято «Чоловік — Вітчизни нашої майбутній захисник», концерт творчої самодіяльності «Весняне свято всіх жінок», відзначено Всесвітній день матері.
Ціннісне ставлення до праці
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення соціальної значимості праці в житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговуючої та суспільно-корисної праці. У зв'язку з цим у школі проведено бесіди: «Бджілка мала, та й та працює», акція «Зробимо чистим свій кабінет, школу, село!», анкетування учнів щодо подальшого працевлаштування, організація роботи шкільних гуртків, клубів за інтересами.
Ціннісне ставлення до природи
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення вихованцями себе як невід'ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого ставлення до природи. У зв'язку з цим проведено години спілкування «Відверто про необхідне», «Вода — джерело життя», «Про екологію рідного краю», літературне свято «Перші квіти весни», трудовий десант «Дерева в шкільному саду».
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Виховними досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх виразності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. Проводяться виставки малюнків «Природа навколо нас», години спілкування «Я — культурна людина», круглий стіл «Людина, бережи воду!», народознавчі свята, підсумкові відкриті уроки з курсу українознавства.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Формування в учнів комплексу особистісних якостей та рис характеру, які є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, вчинків, поведінки. Для цього в школі проводилися бесіди: «Та земля мила, де мати народила», «У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна», години спілкування «Моя рідна Україна», «Ми — єдина сім'я», «Моя земля — земля моїх предків», аукціон знань «Я живу в...» (1-4 кл.), брейн-ринг «Конституційні основи держави», переглянуто фільм про війну учнями 10-11 класів, відзначено свято Перемоги у Великій Вітчизняній війні, організовано святковий концерт для інвалідів Череського будинку-інтернату, проведені акції милосердя до Дня людей похилого віку, та акції « Червоного хреста».