Четвер, 02.05.2024, 11:17

Давидівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статут шкільного парламенту дітей Давидівської ЗОШ І-ІІІ ст.

СТАТУТ

ШКІЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТУ

ДІТЕЙ ДАВИДІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ.

1. Загальні положення

1.1. Шкільний парламент дітей (Давидівської ЗОШ І-ІІІ ст. — добровільне незалежне об'єднання районних, міських осередків дитя­чого самоврядування.

1.2. Парламент є нейтральним до будь-якого політичного руху.

1.3. Може співпрацювати, реалізовуючи певні проекти, з політич­ними об'єднаннями, але при цьому залишається аполітичним.

1.4.  У своїй діяльності парламент керується Конституцією Укра­їни, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про об'єднання громадян» та «Про молодіжні та дитячі громадські орга­нізації», чинним законодавством, цим статутом.

1.5.  Діяльність парламенту будуться на засадах  законості, до­бровільності, самоврядування, гласності,  рівноправності його членів.

1.6. Парламент взаємодіє з державними установами, органами районого самоврядування, громадським організаціями та об'єднаннями, які дотримуються демократичних і гуманістичних принципів , спів­працює з батьками дітей та підлітків.

1.7.  Парламент працює на базі Давидівської ЗОШ І-ІІІ ст.

1.8. Місцезнаходження парламенту: Сторожинецький район, с.Давидівка, вул. Центральна 130,  Давидівська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

2. Мета і завдання

2.1. Метою діяльності парламенту є:

2.1.1.  активізація процесу діяльності органів дитячого самовряду­вання на рівні школи;

2.1.2. захист прав та інтересів дітей на різних рівнях;

2.1.3.  створення умов для самореалізації учнівської молоді, залу­чення її до участі в прийнятті рішень на рівні школи;

2.1.4. всебічна реалізація дітьми та підлітками своїх інтересів, здіб­ностей, прав та свобод на засадах загальнолюдських цінностей;

2.1.5.  поширення серед дітей інформації про шляхи захисту своїх прав та свобод;

2.1.6.  налагодження контактів, обмін інформацією, координація дій учасників парламенту та реалізація спільних проектів.

2.2. Завданнями парламенту є:

2.2.1. як найширше залучення дітей та молоді до участі в організа­ції свого життя та діяльності; прийняття необхідних для цього рішень на рівні школи;

2.2.2. формування навичок самоврядування, соціальної активності та соціальної відповідальності у процесі практичної громадської ді­яльності;

2.2.3. об'єднання дітей та підлітків для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей;

2.2.4.  сприяння культурному розвиткові, духовному збагаченню молоді;

2.2.5. формування особистості,  її суспільно-громадського досвіду, розвитку; стимулювання, реалізація творчого потенціалу.

2.3. Для здійснення мети і завдань, визначинимцим статутом, пар­ламент:

2.3.1. представляя і захищає законні інтереси своїх членів у громадських та державних органах;

2.3.2. здійснює інформування дітей та молоді про їхні права та

свободи відповідно до Конвенції ООН про права дитини та чинного законодавства України;

2.3.3. одержує від державних органів влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для реалізації своїх цілей та завдань;

2.3.4.  проводить соціологічні дослідження й опитування серед ді­тей та підлітків із питань їхньої життєдіяльності;

2.3.5. налагоджує шляхи співпраці з дитячими, молодіжними орга­нізаціями, парламентами дітей в Україні та за її межами;

2.3.6.  всебічно підтримує дитячі, молодіжні організації, фонди, установи в розробці реалізації дитячих та молодіжних програм;

2.3.7.  складає та реалізує різноманітні програми і проекти для дітей та підлітків школи;

2.3.8.  організовує семінари, тренінги, конференції, масові заходи як ділового, так і дозвіллєвого напряму та ін.;

2.3.9. може мати свої засоби масової інформації.

 

3. Члени парламенту, їхні права та обов'язки

3.1.  Парламент складається з депутатів (депутатський корпус) та робочих органів (консультанти, координаційна рада, організаційний комісії), які організовують його діяльність.

3.1.1   До депутатського корпусу належать класні органи

самоврядування   через представництво своїх делегатів віком від 10 до 18 років,  які поділяють цілі та завдання і зобов’язують виконувати статут парламенту. Вони є депутатами парламенту.

3.2. Представництво до депутатського корпусу парламенту від кожного класу по 3 депутати: голова та 2 депутати;

3.3.  Депутати до парламенту обираються класними парламентами терміном на 1 роки. Голови класних  пар­ламентів можуть бути переобраними через 1 рік у разі поразки на ви­борах у своєму регіоні. В такій ситуації відбувається перереєстрація депутата мандатною комісією шкільного парламенту дітей.

3.4. Депутат парламенту має право:

3.4.1. захищати свої права та законні інтереси;

3.4.2.  брати участь у діяльності парламенту, обирати, бути обра­ним на керівні посади;

3.4.3. вносити свої пропозиції щодо роботи парламенту;

3.4.4. брати участь у культурно-масових заходах;

3.4.5.  звертатися до керівних та робочих органів з будь-яких  пи­тань діяльності парламенту;

3.4.6. вийти з членів парламенту за власним бажанням;

3.4.7.  за результатами голосування у своїй організації бити обраним повторно ще на один термін.

3.5. Депутат втрачає свої повноваження:

3.5.1. у разі закінчення терміну повноважень;

3.5.2. за власним бажанням;

3.5.3. у разі досягнення ним 19 років;

3.5.4.  згідно з рішенням сесії парламенту за аморальну поведін­ку чи таку, що не відповідає званню «Лідер», «Депутат», а також у разі невідвідування без поважних причин двох сесій парламенту чи засідань ради лідерів (у такому випадку організація, яку представляв депутат, проводить заміну).

4. Керівні та робочі органи

4.1. Керівними органами депутатського корпусу парламенту є:

4.1.1. сесія парламенту;

4.1.2. рада лідерів.

5. Сесія парламенту

5.1. Сесія парламенту проводиться не менше ніж двічі рік. Засідан­ня сесії веде голова парламенту.

5.2. Сесія парламенту:

5.2.1.  приймає рішення, затверджує чи вносить зміни до статуту, регламенту, програм діяльності, плану роботи;

5.2.2. обирає голову парламенту, заступників голови, голів комісій згідно з положенням про вибори;

5.2.3.  заслуховує звіти голови парламенту, голів комісій, ради лі­дерів;

5.2.4.  може висловити недовіру голові парламенту, заступникам чи головам комісій, пропонувати їхню відставку;

5.2.5. визначає кількість комісій парламенту;

5.2.6. обирає делегатів для роботи у Всеукраїнському парламенті дітей та Інших дитячих і молодіжних форумах.

5.3. У період між сесіями працюють:

5.3.1. координаційна рада (збирається не менше чотирьох разів на рік);

5.3.2.   організаційний  комітет (систематично працює протягом школі).

6. Координаційна рада

6.1. Координаційна рада:

6.1.1. визначає напрями діяльності та план роботи парламенту;

6.1.2. дає оцінку діяльності парламенту;

6.1.3. створює у разі потреби постійні та тимчасові робочі органи парламенту;

б. 1.4. координує реалізацію усіх своїх проектів та програм у межах села, району;

6.1.5. заслуховує звіти голів класних парламен­тів, голів комісій про результати їхньої діяльності;

6.1.6. контролює діяльність усіх органів, служб, створених парла­ментом;

6.1.7.  розглядає пропозиції, рекомендації та зауваження, подані депутатами та комісіями парламенту;

6.1.8. розпоряджається коштами організації.

6.2.  Координаційна рада має право приймати рішення за умови присутності не менше двох третин своїх членів.

6.3. Рішення приймається простою більшістю голосів.

6.4. Рішення координаційної ради с обов'язковими для виконання усіма членами організації.

6.5. Порядок денний засідання координаційної ради готує органі­заційний комітет.

6.6. Координаційна рада складається з ради лідерів (діти) та ради координаторів (дорослі).

6.7. Рада лідерів.

6.7.1. До складу ради лідерів входять голова шкільного парламен­ту, його заступники, голови комісій шкільного парламенту, голови парламентів дітей, голова організаційного ко­мітету.

6.7.2. Рада лідерів парламенту:

6.7.2.1. вносить зміни до статуту з подальшим затвердженням його на сесії;

6.7.2.2. приймає рішення, дає рекомендації, пропозиції, згідно з рі­шеннями сесії, організовує їх реалізацію;

6.7.2.3. є посередником між депутатами парламенту та органами влади, громадськими організаціями чи установами;

6.7.2.4. розглядає проекти, програми, символіку парламенту і пропонує  їх на розгляд сесії парламенту;

6.7.2.5. розглядає інші питання, які не входять у компетенцію сесії парламенту чи комісій.

6.8.1. Рада координаторів:

6.8.1. 2. спостерігає за діяльністю парламенту;

6.8.1.2. у разі необхідності надає методичну, консультативну та  формаційну допомогу;

6.8.1.3. подає на розгляд ради лідерів та сесії свої пропозиції, реко­мендації та зауваження.

6.9.2. До ради координаторів належать:

6.9.2.1. координатори шкільного,  класного парламентів дітей; координатори певних проектів та програм.

6.9.3. Координатори не беруть участі у виборах та голосуванні під час сесій парламенту.

6.9.4. Координатори можуть подавати на розгляд сесії свої пропо­зиції, рекомендації та зауваження.

7. Організаційний комітет

7.1. Організаційний комітет:

7.1.1. проводить підготовчу та організаційну роботу з питань про­ведення сесій парламенту, засідань координаційної ради;

7.1.2.  оформляє та зберігає всю необхідну для діяльності парла­менту та його структур документацію;

7.1.3.  між сесіями надає консультативну, інформаційну та мето­дичну допомогу членам парламенту за їхніми запитами.

7.2. До складу організаційного комітету входять учні лідери дитячого та молодіжного самоврядування школи.

7.3.  Члени організаційного комітету не є депутатами шкільного парламенту дітей.

8. Комісії парламенту

8.1. Постійні комісії парламенту:

8.1.1. партнерства та міжнародних відносин;

8.1.2. захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях;

8.1.3. загальної та додаткової освіти;

8.1.4. екології та краєзнавства;

8.2.5. спорту та здорового способу життя;

8.1.6. культури та дозвілля;

8.1.7. інформації та преси;

8.1.8. роботи з дітьми молодшого та середнього шкільного віку;

8.1.9.  фінансового забезпечення ;

8.1.10. мандатна.

8.2.  Депутатами шкільного парламенту дітей тимчасово створю­ється виборча комісія дляорганізації  і проведення виборів керівного складу парламенту.

8.3 Засідання комісії ведуть голови чи їхні заступники.

8.4. До кожної комісії входять не менше 5 депутатів.

9. Дублери керівного складу парламенту

9.1.  Для забезпечення підготовки досвідчених кадрів для керів­ного складу парламент може мати команду дублерів із дітей віком

12 —13 років.

9.2.  Дублер працює у тісному контакті з головою парламенту та головами певних комісій (депутатами парламенту) і під їхнім контр­олем може відповідати за невеликі ділянки роботи.

9.3.  Дублери не мають права брати участь у виборах керівного

складу та голосуванні.

9.4.  Виборча кампанія серед дублерів проходить після виборів основного керівного складу парламенту.

9.5. Дублер може стати депутатом парламенту за умови досягнен­ня ним 10 років та в разі перемоги у виборах шкільної ор­ганізації у списку кандидатів у депутати.

9.6.  Наявність дублера, представника певного класу ор­ганізації не зменшує кількість депутатів від організації, а подається додатково.

9.7. Рішення про існування команди дублерів та представлення де­легатів в шкільному парламенті регіональні парламенти приймають

самостійно.

9.8. Кількість делегатів від регіональних команд дублерів в облас­ному парламенті — не більше двох осіб.

 

10. Заключні положення

10.1. Припинення діяльності парламенту здійснюється шляхом ліквідації чи реорганізації парламенту за рішенням сесії парламенту, за яке проголосувало не менше 2/3 обраних депутатів, або у випадках, передбачених чинним законодавством України.

 

ПРОГРАМИ ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КОМІСІЙ

     Сьогодні все частіше і ясніше стали проявлятися такі риси на­шого суспільства, як людська байдужість та громадська пасивність. Причин цього немало, але якими б вони не були, потрібно шукати шляхи виправлення такої ситуації і підійти серйозно до виховання справжнього громадянина і патріота своєї держави. Дуже важко, и часто просто неможливо змінній установки, погляди та стереотипи дорослих людей. Тому починати цей процес потрібно з дитя­чого віку, безперервно продовжуючи його до повноліття, сприяти

становленню активної особистості через нові форми та методи ро­боти, через мотивацію до участі у прийнятті рішень на різних рів­нях — від первинних груп та колективів до вищих органів влади. Ефективними формами виховання та навчання завжди були прак­тична робота, пізнання через особисту діяльність, через відчуття відповідальності й особистої значущості. Саме такі можливості становлення та виховання особистості дасть організація діяльності шкільного парламенту дітей.

        Створення та організація діяльності такого органу дитячого само­врядування в школі дасть можливість залучити дітей до участі в гро­мадській роботі, скоординувати роботу й об'єднати зусилля всіх ди­тячих лідерів класу та шкільного органу дитячого самоврядування школи. А зустрічі юних депутатів в районому парламенті дітей допоможуть виявити й обговорити найважливіші дитячі проблеми і разом знайти варіанти їх вирішення. Але така діяльність дітей неможлива без під­тримки дорослих: педагогів, методистів, керівників владних структур та громадських організацій.

      Для результативної роботи органу дитячого самоврядування ви­значено чітку модель, підструктури якої мають конкретні завдання та програми діяльності, що зосереджуються на своїх напрямах ро­боти, але об'єднуються однією спільною метою, сформульованою в статуті.

Комісія з питань партнерства та міжнародних відносин:

• Налагоджує партнерські стосунки з:

— різноманітними громадськими організаціями,

— фондами,

— об'єднаннями,

— асоціаціями,

— інститутами,

— закладами,

— органами влади та місцевого самоврядування,

— комерційними структурами,

— спеціалістами: правознавцями, лікарями, психологами та ін.,

— іншими особами та організаціями, що можуть бути цікавими для реалізації спільних планів та проектів комісій дитячого парла­менту.

•  Створює банк даних цих організацій і через комісію з питань інформації поширює в школі, районні інформацію про їх діяльність серед

відповідних комісій шкільних та  районних парламентів дітей. Постійно оновлює наявні матеріали.

•  Використовуючи можливості Internet  та електронної пошти, спілкується і знаходить нових колег, партнерів, спонсорів .

• Постійно проводить найрізноманітніші зустрічі як ділового, так і дозвіллєвого плану з представниками різних організацій, закладів, структур та ін. Організовує клуб ділового спілкування.

•  Налагоджує товариські стосунки та взаємообмін делегаціями з різними органами дитячого та молодіжного самоврядування в меж­ах села, району.

• Постійно працює над пошуком донорських фондів та партнерів для реалізації певних проектів, запропонованих різними комісіями парламенту.

 

Комісія з питань захисту прав дитини та допомоги у проблем­них ситуаціях:

• Використовуючи різноманітні форми та методи, проводить по­стійну просвітницьку роботу з питань вивчення прав дитини відпо­відно до статей Конвенції ООН про права дитини. Законів України та шляхів захисту цих прав.

• Звертає увагу на те, що частіше ніж порушення прав, у дітей та підлітків виникають проблеми, які їм потрібно допомогти вирішити. Для цього разом зі спеціалістами організовує роботу психологічних та правових консультпуктів, телефонів довіри, дитячих громадських приймалень та ін.

• Налагоджує співпрацю з державними структурами (управлінням у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, службою у справах неповнолітніх, опікунською радою, центрами соціальних служб для молоді, кримінальною міліцією у справах неповнолітніх та ін.), спеці­алістами (юристами, лікарями, психологами, педагогами тощо) та гро­мадськими організаціями, що мають у своїх програмах відповідні напрями діяльності.

•  Формує банк методичних розробок та рекомендацій з питань правового виховання та профілактики проблемних ситуацій у дітей та підлітків, а також різноманітних сценаріїв проведення дискусій, ток-шоу, КВК, брейн-рингів, спільних «круглих стлів» дітей з батьками, учителями, представниками різних структур тощо.

• Готує, підтримує та реалізовує різноманітні  проекти відповідно до напрямку  діяльності комісії.

•  Проводить соціологічні опитування і спільно зі спеціалістами виявляє найважливіші проблеми дітей різного віку для проведення з ними необхідної роботи та надання потрібної інформаційної чи ін­шої допомоги.

•  Організовує проведення в школі семінарів та тренінгів для членів комісій з питань захисту прав дитини та до­помоги в проблемних ситуаціях, а також для педагогів, які працюють з цими дітьми.

•  Постійно приділяє увагу дітям-сиротам, інвалідам, з багатодіт­них та малозабезпечених сімей, талановитим дітям.

•  Спільно з іншими організаціями випускає листівки, календарі, буклети, брошури відповідної тематики.

•  Організовує розмови та дискусії, висвітлення роботи комісії в засобах масової інформації та на сторінках Internet.

Комісія з питань інформації:

•  Забезпечує необхідною інформацією про діяльність шкільного парламенту дітей. Висвітлює їхню роботу у за­собах масової інформації та на сторінках Internet .

•  Створює банк даних, необхідних для діяльності кожної комісії парламенту. Постійно працює над оновленням наявних матеріалів.

• Відповідно оформляє та надсилає адресатам вихідну інформацію про діяльність кожної комісії та парламенту загалом, повідомлення про оголошені конкурси, семінари, конференції та ін.

• Налагоджує зв'язки та співпрацю з редакціями газет, журналів, радіо- та телепрограм для дітей і молоді.

•  Проводить соціологічні опитування з метою вивчення громад­ської думки про діяльність шкільного парламенту дітей.

•  Працює над створенням позитивного іміджу парламенту серед дітей, молоді та дорослих.

•  Систематично проводить навчання для членів комісії з питань інформації та членів інформаційних і прес-центрів у межах села.

•  Заохочує до співпраці дітей та підлітків, які мріють стати жур­налістами. Організовує та проводить для них різноманітні шкільні конкурси юних журналістів. Бере участь у всеукраїнських та міжнародних фестивалях та конкурсах молодіжної преси.

Комісія з питань загальної та додаткової освіти:

•  Використовуючи різноманітні методи, заохочує дітей різного віку до навчання.

•  Проводить соціологічні опитування серед учнів, учителів та батьків із проблемних питань навчання та організації навчального процесу, перспектив здобуття подальшої освіти, необхідності отри­мання додаткової освіти та взаємин між учителями й учнями.

• Налагоджує співпрацю з управлінням освіти,сім’ї, молоді та спорту, адмі­ністрацією та педагогами шкіли. Знаходить спільні шляхи вирішення існуючих у системі освіти проблем. Органі­зовує і проводить диспути, «круглі столи» та конференції.

• Реалізовує та підтримує різноманітні проекти, спрямовані на ви­рішення визначених методом соціологічних оптувань та досліджень проблем.

•  Організовує проведення різноманітних модульних спецкурсів, семінарів та тренінгів із питань, які не входять до шкільних програм.

• Висвітлює діяльність комісії у засобах масової інформації та на сторінках

Internet.

Комісія з питань екології та краєзнавства:

• Виготовляє та розповсюджує в межах школи тематичні буклети, листівки та брошури.

•  Організовує та проводить різноманітні акції, свята та конкурси відповідної тематики. Проводить необхідні анкетування та соціоло­гічні опитування, результати яких передає відповідним структурам чи організаціям.

• Налагоджує співпрацю з екологічними громадськими організаціями, лікарями, психологами, спортивними товариствами.

•  Готує тренінги та проводить навчання членів  шкільної комісії

 •  Бере участь у форумах, тренінгах, таборах тощо, організованих іншими організацією. Ви­світлює результати роботи в засобах масової інформації.

Комісія з питань спорту та здорового способу життя:

• Постійно проводить просвітницьку роботу щодо збереження на­вколишнього середовища, профілактики наркоманії, СНІДу, туберку­льозу та інших захворювань.

•  Організовує та проводить різноманітні акції, свята та конкурси відповідної тематики. Проводить необхідні анкетування та соціоло­гічні опитування, результати яких передає відповідним структурам чи організаціям.

• Налагоджує співпрацю з лікарями, психологами, спортивними товариствами.

•  Бере участь у шкільних змаганнях, спартакіадах, конкурсах тощо. Ви­світлює результати роботи в засобах масової інформації.

Комісій з питань культури та дозвілля:

• Створює банк даних творчо обдарованих дітей, творчих колективів школи. Забезпечує їх інформацією про дату, місце та умови проведення різних конкурсів, заходів.

• Готує тренерів для навчання представників шкільного парламету з організації та проведення масових заходів.

• Формує банк методичних рекомендацій та сценаріїв проведення різноманітних заходів як ділового, так і розважального плану.

• Розробляє механізм створення, проекти та сценарії проведення на базі шкільних парламентів дітей різнопланових засідань клубів ділового спілкування та клубів цікавих зустрічей.

• Постійно допомагає іншим комісіям у проведенні масових захо­дів, конкурсів та зустрічей.

• Систематично висвітлює проведену роботу в засобах масової ін­формації.

Комісія з питань роботи з дітьми молодшого та середнього шкільного віку:

• Разом зі спеціалістами добирає цікаві форми роботи, методичні розробки та рекомендації з організації змістовного дозвілля дітей мо­лодшого та середнього шкільного віку.

•  Організовує навчання старшокласників, котрі мають бажання працювати з молодшими дітьми в напрямі організації їх у позаурочний час та в напрямі організації роботи дитячого самоврядування учнів молодшої та середньої школи.

• Розробляє і постійно застосовує на практиці механізми залучен­ня дублерів депутатів парламентів дітей та надання їм необхідної до­помоги.

• Розробляє механізм заохочення та систематичного відзначення найактивніших вожатих. Проводить конкурси вожатської майстер­ності.

Комісія з питань фінансового забезпечення діяльності облас­ного парламенту дітей:

•  Проводить необхідну роботу зі створення бюджету шкільного парламенту д і те й.

• Створює банк даних про всеукраїнські та міжнародні благодійні та донорські фонди, їхні програми та конкурси.

• Організовує різноманітні заходи та акції, кошти від проведення

яких спрямовуються на реалізацію певних проектів.

• Систематично працює над розробкою проектів для подання до донорських фондів, інших організацій та установ ( «Соціальна служба для молоді», служби у справах неповнолітніх тощо).

• Проводить навчання членів комісії з питань фі­нансового забезпечення діяльності органів самоврядування ді­тей і молоді.

Мандатн