СТАТУТ
ШКІЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТУ
ДІТЕЙ ДАВИДІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ.
1. Загальні положення
1.1. Шкільний парламент дітей (Давидівської ЗОШ І-ІІІ ст. — добровільне незалежне об'єднання районних, міських осередків дитячого самоврядування.
1.2. Парламент є нейтральним до будь-якого політичного руху.
1.3. Може співпрацювати, реалізовуючи певні проекти, з політичними об'єднаннями, але при цьому залишається аполітичним.
1.4. У своїй діяльності парламент керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про об'єднання громадян» та «Про молодіжні та дитячі громадські організації», чинним законодавством, цим статутом.
1.5. Діяльність парламенту будуться на засадах законості, добровільності, самоврядування, гласності, рівноправності його членів.
1.6. Парламент взаємодіє з державними установами, органами районого самоврядування, громадським організаціями та об'єднаннями, які дотримуються демократичних і гуманістичних принципів , співпрацює з батьками дітей та підлітків.
1.7. Парламент працює на базі Давидівської ЗОШ І-ІІІ ст.
1.8. Місцезнаходження парламенту: Сторожинецький район, с.Давидівка, вул. Центральна 130, Давидівська ЗОШ І-ІІІ ст.
2. Мета і завдання
2.1. Метою діяльності парламенту є:
2.1.1. активізація процесу діяльності органів дитячого самоврядування на рівні школи;
2.1.2. захист прав та інтересів дітей на різних рівнях;
2.1.3. створення умов для самореалізації учнівської молоді, залучення її до участі в прийнятті рішень на рівні школи;
2.1.4. всебічна реалізація дітьми та підлітками своїх інтересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдських цінностей;
2.1.5. поширення серед дітей інформації про шляхи захисту своїх прав та свобод;
2.1.6. налагодження контактів, обмін інформацією, координація дій учасників парламенту та реалізація спільних проектів.
2.2. Завданнями парламенту є:
2.2.1. як найширше залучення дітей та молоді до участі в організації свого життя та діяльності; прийняття необхідних для цього рішень на рівні школи;
2.2.2. формування навичок самоврядування, соціальної активності та соціальної відповідальності у процесі практичної громадської діяльності;
2.2.3. об'єднання дітей та підлітків для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей;
2.2.4. сприяння культурному розвиткові, духовному збагаченню молоді;
2.2.5. формування особистості, її суспільно-громадського досвіду, розвитку; стимулювання, реалізація творчого потенціалу.
2.3. Для здійснення мети і завдань, визначинимцим статутом, парламент:
2.3.1. представляя і захищає законні інтереси своїх членів у громадських та державних органах;
2.3.2. здійснює інформування дітей та молоді про їхні права та
свободи відповідно до Конвенції ООН про права дитини та чинного законодавства України;
2.3.3. одержує від державних органів влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для реалізації своїх цілей та завдань;
2.3.4. проводить соціологічні дослідження й опитування серед дітей та підлітків із питань їхньої життєдіяльності;
2.3.5. налагоджує шляхи співпраці з дитячими, молодіжними організаціями, парламентами дітей в Україні та за її межами;
2.3.6. всебічно підтримує дитячі, молодіжні організації, фонди, установи в розробці реалізації дитячих та молодіжних програм;
2.3.7. складає та реалізує різноманітні програми і проекти для дітей та підлітків школи;
2.3.8. організовує семінари, тренінги, конференції, масові заходи як ділового, так і дозвіллєвого напряму та ін.;
2.3.9. може мати свої засоби масової інформації.
3. Члени парламенту, їхні права та обов'язки
3.1. Парламент складається з депутатів (депутатський корпус) та робочих органів (консультанти, координаційна рада, організаційний комісії), які організовують його діяльність.
3.1.1 До депутатського корпусу належать класні органи
самоврядування через представництво своїх делегатів віком від 10 до 18 років, які поділяють цілі та завдання і зобов’язують виконувати статут парламенту. Вони є депутатами парламенту.
3.2. Представництво до депутатського корпусу парламенту від кожного класу по 3 депутати: голова та 2 депутати;
3.3. Депутати до парламенту обираються класними парламентами терміном на 1 роки. Голови класних парламентів можуть бути переобраними через 1 рік у разі поразки на виборах у своєму регіоні. В такій ситуації відбувається перереєстрація депутата мандатною комісією шкільного парламенту дітей.
3.4. Депутат парламенту має право:
3.4.1. захищати свої права та законні інтереси;
3.4.2. брати участь у діяльності парламенту, обирати, бути обраним на керівні посади;
3.4.3. вносити свої пропозиції щодо роботи парламенту;
3.4.4. брати участь у культурно-масових заходах;
3.4.5. звертатися до керівних та робочих органів з будь-яких питань діяльності парламенту;
3.4.6. вийти з членів парламенту за власним бажанням;
3.4.7. за результатами голосування у своїй організації бити обраним повторно ще на один термін.
3.5. Депутат втрачає свої повноваження:
3.5.1. у разі закінчення терміну повноважень;
3.5.2. за власним бажанням;
3.5.3. у разі досягнення ним 19 років;
3.5.4. згідно з рішенням сесії парламенту за аморальну поведінку чи таку, що не відповідає званню «Лідер», «Депутат», а також у разі невідвідування без поважних причин двох сесій парламенту чи засідань ради лідерів (у такому випадку організація, яку представляв депутат, проводить заміну).
4. Керівні та робочі органи
4.1. Керівними органами депутатського корпусу парламенту є:
4.1.1. сесія парламенту;
4.1.2. рада лідерів.
5. Сесія парламенту
5.1. Сесія парламенту проводиться не менше ніж двічі рік. Засідання сесії веде голова парламенту.
5.2. Сесія парламенту:
5.2.1. приймає рішення, затверджує чи вносить зміни до статуту, регламенту, програм діяльності, плану роботи;
5.2.2. обирає голову парламенту, заступників голови, голів комісій згідно з положенням про вибори;
5.2.3. заслуховує звіти голови парламенту, голів комісій, ради лідерів;
5.2.4. може висловити недовіру голові парламенту, заступникам чи головам комісій, пропонувати їхню відставку;
5.2.5. визначає кількість комісій парламенту;
5.2.6. обирає делегатів для роботи у Всеукраїнському парламенті дітей та Інших дитячих і молодіжних форумах.
5.3. У період між сесіями працюють:
5.3.1. координаційна рада (збирається не менше чотирьох разів на рік);
5.3.2. організаційний комітет (систематично працює протягом школі).
6. Координаційна рада
6.1. Координаційна рада:
6.1.1. визначає напрями діяльності та план роботи парламенту;
6.1.2. дає оцінку діяльності парламенту;
6.1.3. створює у разі потреби постійні та тимчасові робочі органи парламенту;
б. 1.4. координує реалізацію усіх своїх проектів та програм у межах села, району;
6.1.5. заслуховує звіти голів класних парламентів, голів комісій про результати їхньої діяльності;
6.1.6. контролює діяльність усіх органів, служб, створених парламентом;
6.1.7. розглядає пропозиції, рекомендації та зауваження, подані депутатами та комісіями парламенту;
6.1.8. розпоряджається коштами організації.
6.2. Координаційна рада має право приймати рішення за умови присутності не менше двох третин своїх членів.
6.3. Рішення приймається простою більшістю голосів.
6.4. Рішення координаційної ради с обов'язковими для виконання усіма членами організації.
6.5. Порядок денний засідання координаційної ради готує організаційний комітет.
6.6. Координаційна рада складається з ради лідерів (діти) та ради координаторів (дорослі).
6.7. Рада лідерів.
6.7.1. До складу ради лідерів входять голова шкільного парламенту, його заступники, голови комісій шкільного парламенту, голови парламентів дітей, голова організаційного комітету.
6.7.2. Рада лідерів парламенту:
6.7.2.1. вносить зміни до статуту з подальшим затвердженням його на сесії;
6.7.2.2. приймає рішення, дає рекомендації, пропозиції, згідно з рішеннями сесії, організовує їх реалізацію;
6.7.2.3. є посередником між депутатами парламенту та органами влади, громадськими організаціями чи установами;
6.7.2.4. розглядає проекти, програми, символіку парламенту і пропонує їх на розгляд сесії парламенту;
6.7.2.5. розглядає інші питання, які не входять у компетенцію сесії парламенту чи комісій.
6.8.1. Рада координаторів:
6.8.1. 2. спостерігає за діяльністю парламенту;
6.8.1.2. у разі необхідності надає методичну, консультативну та формаційну допомогу;
6.8.1.3. подає на розгляд ради лідерів та сесії свої пропозиції, рекомендації та зауваження.
6.9.2. До ради координаторів належать:
6.9.2.1. координатори шкільного, класного парламентів дітей; координатори певних проектів та програм.
6.9.3. Координатори не беруть участі у виборах та голосуванні під час сесій парламенту.
6.9.4. Координатори можуть подавати на розгляд сесії свої пропозиції, рекомендації та зауваження.
7. Організаційний комітет
7.1. Організаційний комітет:
7.1.1. проводить підготовчу та організаційну роботу з питань проведення сесій парламенту, засідань координаційної ради;
7.1.2. оформляє та зберігає всю необхідну для діяльності парламенту та його структур документацію;
7.1.3. між сесіями надає консультативну, інформаційну та методичну допомогу членам парламенту за їхніми запитами.
7.2. До складу організаційного комітету входять учні лідери дитячого та молодіжного самоврядування школи.
7.3. Члени організаційного комітету не є депутатами шкільного парламенту дітей.
8. Комісії парламенту
8.1. Постійні комісії парламенту:
8.1.1. партнерства та міжнародних відносин;
8.1.2. захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях;
8.1.3. загальної та додаткової освіти;
8.1.4. екології та краєзнавства;
8.2.5. спорту та здорового способу життя;
8.1.6. культури та дозвілля;
8.1.7. інформації та преси;
8.1.8. роботи з дітьми молодшого та середнього шкільного віку;
8.1.9. фінансового забезпечення ;
8.1.10. мандатна.
8.2. Депутатами шкільного парламенту дітей тимчасово створюється виборча комісія дляорганізації і проведення виборів керівного складу парламенту.
8.3 Засідання комісії ведуть голови чи їхні заступники.
8.4. До кожної комісії входять не менше 5 депутатів.
9. Дублери керівного складу парламенту
9.1. Для забезпечення підготовки досвідчених кадрів для керівного складу парламент може мати команду дублерів із дітей віком
12 —13 років.
9.2. Дублер працює у тісному контакті з головою парламенту та головами певних комісій (депутатами парламенту) і під їхнім контролем може відповідати за невеликі ділянки роботи.
9.3. Дублери не мають права брати участь у виборах керівного
складу та голосуванні.
9.4. Виборча кампанія серед дублерів проходить після виборів основного керівного складу парламенту.
9.5. Дублер може стати депутатом парламенту за умови досягнення ним 10 років та в разі перемоги у виборах шкільної організації у списку кандидатів у депутати.
9.6. Наявність дублера, представника певного класу організації не зменшує кількість депутатів від організації, а подається додатково.
9.7. Рішення про існування команди дублерів та представлення делегатів в шкільному парламенті регіональні парламенти приймають
самостійно.
9.8. Кількість делегатів від регіональних команд дублерів в обласному парламенті — не більше двох осіб.
10. Заключні положення
10.1. Припинення діяльності парламенту здійснюється шляхом ліквідації чи реорганізації парламенту за рішенням сесії парламенту, за яке проголосувало не менше 2/3 обраних депутатів, або у випадках, передбачених чинним законодавством України.
ПРОГРАМИ ТА ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ КОМІСІЙ
Сьогодні все частіше і ясніше стали проявлятися такі риси нашого суспільства, як людська байдужість та громадська пасивність. Причин цього немало, але якими б вони не були, потрібно шукати шляхи виправлення такої ситуації і підійти серйозно до виховання справжнього громадянина і патріота своєї держави. Дуже важко, и часто просто неможливо змінній установки, погляди та стереотипи дорослих людей. Тому починати цей процес потрібно з дитячого віку, безперервно продовжуючи його до повноліття, сприяти
становленню активної особистості через нові форми та методи роботи, через мотивацію до участі у прийнятті рішень на різних рівнях — від первинних груп та колективів до вищих органів влади. Ефективними формами виховання та навчання завжди були практична робота, пізнання через особисту діяльність, через відчуття відповідальності й особистої значущості. Саме такі можливості становлення та виховання особистості дасть організація діяльності шкільного парламенту дітей.
Створення та організація діяльності такого органу дитячого самоврядування в школі дасть можливість залучити дітей до участі в громадській роботі, скоординувати роботу й об'єднати зусилля всіх дитячих лідерів класу та шкільного органу дитячого самоврядування школи. А зустрічі юних депутатів в районому парламенті дітей допоможуть виявити й обговорити найважливіші дитячі проблеми і разом знайти варіанти їх вирішення. Але така діяльність дітей неможлива без підтримки дорослих: педагогів, методистів, керівників владних структур та громадських організацій.
Для результативної роботи органу дитячого самоврядування визначено чітку модель, підструктури якої мають конкретні завдання та програми діяльності, що зосереджуються на своїх напрямах роботи, але об'єднуються однією спільною метою, сформульованою в статуті.
Комісія з питань партнерства та міжнародних відносин:
• Налагоджує партнерські стосунки з:
— різноманітними громадськими організаціями,
— фондами,
— об'єднаннями,
— асоціаціями,
— інститутами,
— закладами,
— органами влади та місцевого самоврядування,
— комерційними структурами,
— спеціалістами: правознавцями, лікарями, психологами та ін.,
— іншими особами та організаціями, що можуть бути цікавими для реалізації спільних планів та проектів комісій дитячого парламенту.
• Створює банк даних цих організацій і через комісію з питань інформації поширює в школі, районні інформацію про їх діяльність серед
відповідних комісій шкільних та районних парламентів дітей. Постійно оновлює наявні матеріали.
• Використовуючи можливості Internet та електронної пошти, спілкується і знаходить нових колег, партнерів, спонсорів .
• Постійно проводить найрізноманітніші зустрічі як ділового, так і дозвіллєвого плану з представниками різних організацій, закладів, структур та ін. Організовує клуб ділового спілкування.
• Налагоджує товариські стосунки та взаємообмін делегаціями з різними органами дитячого та молодіжного самоврядування в межах села, району.
• Постійно працює над пошуком донорських фондів та партнерів для реалізації певних проектів, запропонованих різними комісіями парламенту.
Комісія з питань захисту прав дитини та допомоги у проблемних ситуаціях:
• Використовуючи різноманітні форми та методи, проводить постійну просвітницьку роботу з питань вивчення прав дитини відповідно до статей Конвенції ООН про права дитини. Законів України та шляхів захисту цих прав.
• Звертає увагу на те, що частіше ніж порушення прав, у дітей та підлітків виникають проблеми, які їм потрібно допомогти вирішити. Для цього разом зі спеціалістами організовує роботу психологічних та правових консультпуктів, телефонів довіри, дитячих громадських приймалень та ін.
• Налагоджує співпрацю з державними структурами (управлінням у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, службою у справах неповнолітніх, опікунською радою, центрами соціальних служб для молоді, кримінальною міліцією у справах неповнолітніх та ін.), спеціалістами (юристами, лікарями, психологами, педагогами тощо) та громадськими організаціями, що мають у своїх програмах відповідні напрями діяльності.
• Формує банк методичних розробок та рекомендацій з питань правового виховання та профілактики проблемних ситуацій у дітей та підлітків, а також різноманітних сценаріїв проведення дискусій, ток-шоу, КВК, брейн-рингів, спільних «круглих стлів» дітей з батьками, учителями, представниками різних структур тощо.
• Готує, підтримує та реалізовує різноманітні проекти відповідно до напрямку діяльності комісії.
• Проводить соціологічні опитування і спільно зі спеціалістами виявляє найважливіші проблеми дітей різного віку для проведення з ними необхідної роботи та надання потрібної інформаційної чи іншої допомоги.
• Організовує проведення в школі семінарів та тренінгів для членів комісій з питань захисту прав дитини та допомоги в проблемних ситуаціях, а також для педагогів, які працюють з цими дітьми.
• Постійно приділяє увагу дітям-сиротам, інвалідам, з багатодітних та малозабезпечених сімей, талановитим дітям.
• Спільно з іншими організаціями випускає листівки, календарі, буклети, брошури відповідної тематики.
• Організовує розмови та дискусії, висвітлення роботи комісії в засобах масової інформації та на сторінках Internet.
Комісія з питань інформації:
• Забезпечує необхідною інформацією про діяльність шкільного парламенту дітей. Висвітлює їхню роботу у засобах масової інформації та на сторінках Internet .
• Створює банк даних, необхідних для діяльності кожної комісії парламенту. Постійно працює над оновленням наявних матеріалів.
• Відповідно оформляє та надсилає адресатам вихідну інформацію про діяльність кожної комісії та парламенту загалом, повідомлення про оголошені конкурси, семінари, конференції та ін.
• Налагоджує зв'язки та співпрацю з редакціями газет, журналів, радіо- та телепрограм для дітей і молоді.
• Проводить соціологічні опитування з метою вивчення громадської думки про діяльність шкільного парламенту дітей.
• Працює над створенням позитивного іміджу парламенту серед дітей, молоді та дорослих.
• Систематично проводить навчання для членів комісії з питань інформації та членів інформаційних і прес-центрів у межах села.
• Заохочує до співпраці дітей та підлітків, які мріють стати журналістами. Організовує та проводить для них різноманітні шкільні конкурси юних журналістів. Бере участь у всеукраїнських та міжнародних фестивалях та конкурсах молодіжної преси.
Комісія з питань загальної та додаткової освіти:
• Використовуючи різноманітні методи, заохочує дітей різного віку до навчання.
• Проводить соціологічні опитування серед учнів, учителів та батьків із проблемних питань навчання та організації навчального процесу, перспектив здобуття подальшої освіти, необхідності отримання додаткової освіти та взаємин між учителями й учнями.
• Налагоджує співпрацю з управлінням освіти,сім’ї, молоді та спорту, адміністрацією та педагогами шкіли. Знаходить спільні шляхи вирішення існуючих у системі освіти проблем. Організовує і проводить диспути, «круглі столи» та конференції.
• Реалізовує та підтримує різноманітні проекти, спрямовані на вирішення визначених методом соціологічних оптувань та досліджень проблем.
• Організовує проведення різноманітних модульних спецкурсів, семінарів та тренінгів із питань, які не входять до шкільних програм.
• Висвітлює діяльність комісії у засобах масової інформації та на сторінках
Internet.
Комісія з питань екології та краєзнавства:
• Виготовляє та розповсюджує в межах школи тематичні буклети, листівки та брошури.
• Організовує та проводить різноманітні акції, свята та конкурси відповідної тематики. Проводить необхідні анкетування та соціологічні опитування, результати яких передає відповідним структурам чи організаціям.
• Налагоджує співпрацю з екологічними громадськими організаціями, лікарями, психологами, спортивними товариствами.
• Готує тренінги та проводить навчання членів шкільної комісії
• Бере участь у форумах, тренінгах, таборах тощо, організованих іншими організацією. Висвітлює результати роботи в засобах масової інформації.
Комісія з питань спорту та здорового способу життя:
• Постійно проводить просвітницьку роботу щодо збереження навколишнього середовища, профілактики наркоманії, СНІДу, туберкульозу та інших захворювань.
• Організовує та проводить різноманітні акції, свята та конкурси відповідної тематики. Проводить необхідні анкетування та соціологічні опитування, результати яких передає відповідним структурам чи організаціям.
• Налагоджує співпрацю з лікарями, психологами, спортивними товариствами.
• Бере участь у шкільних змаганнях, спартакіадах, конкурсах тощо. Висвітлює результати роботи в засобах масової інформації.
Комісій з питань культури та дозвілля:
• Створює банк даних творчо обдарованих дітей, творчих колективів школи. Забезпечує їх інформацією про дату, місце та умови проведення різних конкурсів, заходів.
• Готує тренерів для навчання представників шкільного парламету з організації та проведення масових заходів.
• Формує банк методичних рекомендацій та сценаріїв проведення різноманітних заходів як ділового, так і розважального плану.
• Розробляє механізм створення, проекти та сценарії проведення на базі шкільних парламентів дітей різнопланових засідань клубів ділового спілкування та клубів цікавих зустрічей.
• Постійно допомагає іншим комісіям у проведенні масових заходів, конкурсів та зустрічей.
• Систематично висвітлює проведену роботу в засобах масової інформації.
Комісія з питань роботи з дітьми молодшого та середнього шкільного віку:
• Разом зі спеціалістами добирає цікаві форми роботи, методичні розробки та рекомендації з організації змістовного дозвілля дітей молодшого та середнього шкільного віку.
• Організовує навчання старшокласників, котрі мають бажання працювати з молодшими дітьми в напрямі організації їх у позаурочний час та в напрямі організації роботи дитячого самоврядування учнів молодшої та середньої школи.
• Розробляє і постійно застосовує на практиці механізми залучення дублерів депутатів парламентів дітей та надання їм необхідної допомоги.
• Розробляє механізм заохочення та систематичного відзначення найактивніших вожатих. Проводить конкурси вожатської майстерності.
Комісія з питань фінансового забезпечення діяльності обласного парламенту дітей:
• Проводить необхідну роботу зі створення бюджету шкільного парламенту д і те й.
• Створює банк даних про всеукраїнські та міжнародні благодійні та донорські фонди, їхні програми та конкурси.
• Організовує різноманітні заходи та акції, кошти від проведення
яких спрямовуються на реалізацію певних проектів.
• Систематично працює над розробкою проектів для подання до донорських фондів, інших організацій та установ ( «Соціальна служба для молоді», служби у справах неповнолітніх тощо).
• Проводить навчання членів комісії з питань фінансового забезпечення діяльності органів самоврядування дітей і молоді.
Мандатн